sobota 10. března 2018

"Moje mise na západě"-Šrí Šrímad Bhaktivédanta Nárájana Maharádža

Toto je výňatek z přednášky dané během prvního kazatelského turné Šríly Narájana Mahárádže. Přednáška se konala v San Francisku dne 30. června 1996. Přišel jsem z Mathury, Vrindávany, ale necítím se, že bych to tam opustil. Všude vidím velmi skutečné oddané, stejně jako ve Vrindávaně. Šríla Bhaktisiddhánta Sarasvatí Thákura přikázal Šrílovi Swámímu Mahárádžovi, aby jel na západ rozšířit svaté jméno Rády a Krišny a poselství Šrí Čaitanji Maháprabhua, a on přijel o zhruba čtyřicet let později. Šríla Swámí Mahárádža mi podobně přikázal a já jsem také přijel, asi o dvacet let později. On mi to přikázal a já jsem přišel. Má mise v západních zemích má tři cíle. První: chci se dotknout prachu z lotosových nohou Šríly Bhaktivedánty Swámího Mahárádže tím, že půjdu na místa, kde kázal v Evropě a tady v Americe. Nejdříve přijel do New Yorku, takže jsem tam také chtěl jet. Když přijel, byl bez peněz a na ulicích zpíval Šrí Krišna Čaitanja a Haré Krišna, Haré Ráma. Odtud mi napsal a já mu poslal knihy, které chtěl, stejně jako spoustu párů Božstev Gaura-Nitjánandy Prabhua a Rády-Krišny. Také jsem mu poslal kartály, mridangy a spoustu dalšího vybavení. Druhý: Přišel jsem sem, abych předal jeho poselství celému světu. Zasadil semínka a ta poněkud vyrostla, ale postrádají vodu. Šríla Swámí Mahárádža mi dal tu vodu, kterou je jeho hari-kathá, a podle mých schopností tuto vodu přináším všude. Jsem tak šťastný, že uskutečňuji jeho pokyny a že přijímám prach z jeho chodidel z míst, která posvětil. Třetí cíl mého cestování je pomáhat upřímným oddaným, kteří jsou nešťastní z důvodu dlouhodobého nedostatku správné společnosti. Přišel jsem, abych jim řekl: „Měli byste chápat, že váš Prabhupáda je tu mezi vámi. Musíte být znovu silní a plní energie, tak, jako jste byli v době jeho projeveného příchodu. Také si nemyslete, že je mrtev, ani to, že tu není. Já jsem před tím neznal nikoho z vás, ale Šríla Swámí Mahárádža udělal tak úžasné věci, že na tomto pobřeží Tichého oceánu, od Los Angeles až po San Francisko a Vancouver, a kamkoliv jdu, spousta oddaných přichází, aby mě spatřili. Jsem vděčný Šrílovi Swámímu Mahárádžovi a obětuji lotosové květy mé oddanosti jeho nohám. Učinil zázrak, a kdyby tu dnes byl, kázal by víc a víc. Napsal a přeložil tolik knih, které byly přeloženy do více jak čtyřiceti jazyků. Nicméně, teď osmdesát nebo devadesát procent oddaných opustilo ISKCON. Chci, aby tento ISKCON byl silnější a silnější. Každý by měl být posílen a každý by měl kázat po celém světě, tak, jak kázal Šríla Prabhupáda Bhaktivedánta Swámí Mahárádža. Povím nějakou hari-katu ze Šrí Čaitanji-čaritámrity a Šrímad-Bhágavatamu, a pokusím se uhasit vaši žízeň, aby se skutečná pocta a vděčnost, kterou k vašemu Prabhupádovi chováte, zvýšila. Požehná nám všem a bude velmi šťastný, že jste přišli

Žádné komentáře:

Okomentovat